W piÄ…tek (tj. 03.10.), na zakoÅ„czenie Tygodnia Budowania Relacji, przedszkolaki podzieliÅ‚y siÄ™ swoimi przemyÅ›leniami na temat przyjaźni i wzajemnego szacunku. Dzieci opowiadaÅ‚y, co dla nich oznacza być dobrym przyjacielem, jak można pomagać innym oraz jak rozwiÄ…zywać konflikty w sposób spokojny i życzliwy.
DELFINKI
Tematem tego dnia byÅ‚a rozmowa o sferach prywatnych ciaÅ‚a. Przedszkolaki uczyÅ‚y siÄ™, że każdy ma prawo do swojej przestrzeni osobistej i że należy jÄ… szanować. PodkreÅ›liliÅ›my, że nie wolno nikogo dotykać bez jego zgody oraz że zawsze można powiedzieć „nie”, jeÅ›li coÅ› sprawia dyskomfort.
LISKI
Liski uczestniczyÅ‚y w aktywnoÅ›ciach rozwijajÄ…cych pozytywne relacje rówieÅ›nicze – dzieliÅ‚y siÄ™ miÅ‚ymi sÅ‚owami, oglÄ…daÅ‚y film o przyjaźni i braÅ‚y udziaÅ‚ w zabawach integrujÄ…cych grupÄ™. ZajÄ™cia sprzyjaÅ‚y wspóÅ‚pracy, wzajemnemu poznawaniu siÄ™ i budowaniu przyjaznej atmosfery
TYGRYSKI
Na zakoÅ„czenie Tygodnia Budowania Relacji Tygryski wykonaÅ‚y wspólnÄ… pracÄ™ plastycznÄ… „Nasze dÅ‚onie”, dzieci odbijaÅ‚y na dużym arkuszu papieru kolorowe rÄ…czki, tworzÄ…c symbol wspólnoty
KANGURY
W ostatnim dniu Tygodnia Budowania Relacji dzieci z grupy „Kangury” wzięły udziaÅ‚ w zabawie „KrÄ…g uÅ›miechu”. Każdy przedszkolak przekazywaÅ‚ uÅ›miech swojemu sÄ…siadowi w kole, aż ten powÄ™drowaÅ‚ do wszystkich. DziÄ™ki temu dzieci przekonaÅ‚y siÄ™, że uÅ›miech jest zaraźliwy i potrafi poprawić humor każdemu. ZakoÅ„czyliÅ›my tydzieÅ„ w radosnej atmosferze i z wieloma pogodnymi minami.
KOLIBERKI
W grupie Koliberki przeprowadzono zajÄ™cia „Mój kolega/koleżanka jest…” majÄ…ce na celu budowanie pozytywnych relacji i wzmacnianie wiÄ™zi miÄ™dzy dziećmi. Najpierw rozmawiano o przyjaźni i o tym, jak ważne jest bycie miÅ‚ym i pomocnym. Dzieci siedzÄ…c w krÄ™gu koÅ„czyÅ‚y zdanie: „Mój kolega jest miÅ‚y, bo…”, wymieniajÄ…c dobre cechy i zachowania, np. „bo bawi siÄ™ ze mnÄ…”, „bo pożycza zabawki”, „bo pomaga sprzÄ…tać”. Na zakoÅ„czenie dzieci dzieliÅ‚y siÄ™ tym, co usÅ‚yszaÅ‚y o sobie, i mówiÅ‚y, jak siÄ™ wtedy czuÅ‚y. Rozmawiano o tym, jak miÅ‚e sÅ‚owa mogÄ… poprawić humor i pomagać w przyjaźni. ZajÄ™cia rozwijaÅ‚y umiejÄ™tność dostrzegania dobrych cech innych i budowaÅ‚y przyjaznÄ… atmosferÄ™ w grupie.
ŻYRAFY
W ramach Tygodnia Budowania Relacji, w naszej grupie odbyÅ‚y siÄ™ zajÄ™cia poÅ›wiÄ™cone emocjom – zarówno tym pozytywnym, jak i trudnym. Celem spotkania byÅ‚o uÅ›wiadomienie dzieciom, że wszystkie emocje sÄ… ważne i naturalne, oraz pokazanie im, jak można sobie z nimi radzić w sposób bezpieczny i akceptowany spoÅ‚ecznie. RozpoczÄ™liÅ›my od rozmowy o tym, czym sÄ… emocje, kiedy je odczuwamy oraz jak można je rozpoznać po mimice, gestach i zachowaniu. Dzieci chÄ™tnie dzieliÅ‚y siÄ™ swoimi doÅ›wiadczeniami, mówiÄ…c np. co je cieszy, co zÅ‚oÅ›ci, a co czasem smuci lub wywoÅ‚uje strach. NastÄ™pnie przeprowadziliÅ›my zabawÄ™ sÅ‚ownÄ… z wykorzystaniem twarzy przedstawiajÄ…cych różne emocje: radość, smutek, zÅ‚ość, strach, zdziwienie i inne. Każde dziecko losowaÅ‚o kartÄ™ z twarzÄ… przedstawiajÄ…cÄ… danÄ… emocjÄ™, a jego zadaniem byÅ‚o odgadniÄ™cie jakÄ… emocjÄ™ trzyma, obserwujÄ…c reakcje rówieÅ›ników i korzystajÄ…c z podpowiedzi sÅ‚ownych.
Katarzyna Konopińska
"Dziecko chce być dobre.
JeÅ›li nie umie – naucz.
JeÅ›li nie wie – wytÅ‚umacz.
JeÅ›li nie może – pomóż."
86-130 Laskowice
ul. Mickiewicza 3A